Човек и хубав филм да гледа, неминуемо ще го атакуват рекламите. Досадно дълго и настъпателно.

Хан Омуртаг е написал  „Човек и добре да живее, умира….“, защото явно не е виждал рекламите.

Ако обаче вместо да ги скипнем с дистанционното, се загледаме в тях, ще видим ясна картина на битието ни в момента.

И ще съзрем пак дългата ръка, или по скоро шип, на гадния вирус с номер 19.

Всяка предишна зима от телевизора, от сайтове и по радиото ни заливаха едно след друго лекарства за грип, варианти на аспирин, хомеопатни илачи за гърло или температура.

Сега творческите екипи на фармацевтичната индустрия сякаш са притихнали и отсрамват гилдията със скромни на брой предложения за хранителни добавки, спасяващи от симптомите на менопауза, с фантастично хапче за сън, което като откриеш „не броиш звездите и не изпразваш хладилника“ и с деликатни гелове за още по-деликатни зони.

Защо ли? Защото грипът бе изцяло погазен от Рогатия, а за последния светът така и не измисля безспорно лекарство.

Семействата са затворени повече вкъщи, както никога досега и до болка опознахме близките си. Непрекъснато повтарящото се домашно ежедневие проектира досущ симптомите на менопауза и в силната част на човечеството поне що се отнася до внезапната раздразнителност, лошия сън и честите набези към хладилника.

За топлите вълни – наблюденията продължават…

Седим си значи хоум-офис, някои в неплатен отпуск или с намалена заплата, чудим се как да платим кредита за гарсониерата, затова сега е точно…. моментА за апартамента.

Нищо чудно, че снажното тяло на Фики Стораро, решено в бял панталон, нахлува с мощни трели в утрепаното ни ежедневие. Придружен от мадами неглиже със също толкова мощни бедра, с коктейли и море. „Палмите го обещават“. Апартамента де, не Фики!

Или Николета Лозанова, впрегната също като него да вдъхновява за бленувана печалба от спортна лотария. Вие само си пуснете фиша и играйте, защото“ зад добрия играч стои друг играч“. Скеч, който трябва да вълнува с гордата господарка и с намек за по- твърда интимност.

Кой от всичките е добрият играч – Николета, мъжът й или самата лотария – всеки да си решава сам. Тотото също е плътно застъпено в рекламния водопад.  Стремежът за печалба „отгоре“ е много характерен за всички кризисни ситуации, макар, че по нашите географски ширини експанзията на игрите на щастието не е преставала като цяло, мени само динамиката си.

Затворени граници, изисквания за тежки PCR тестове навсякъде, карантина….

Сега всяко рекламно послание дори да е за рициново масло, щом е на фона на море и ситен пясък би огрял тъжния диван на средностатистическия подковиден човек. Гърция днес изглежда много далеч не по географски причини. Рекламата ще ни я приближи, може и да задвижи у потребителя  позакърнялата му покупателна активност.

Същото, но със зимно обещание са картините, мамещи към ски почивка с красиви млади хора, стиснали с две ръце чаша топъл чай. (някакво рекламно клише впрочем, защото най-готините на пистата далеч не пият чай).

Пак заради гнета на COVID-19 са патриотичните рекламни послания за защита на българското производство. Ако всяко семейство купи 8 български вина или български мебели ще подкрепи намаления заради пандемията износ. Така е. Много производства направо бяха оставени на трупчета, други, които работят, не могат да реализират продуктите си навън.

Голяма част от семействата в градовете започнаха да пазаруват  хранителни стоки онлайн, затова вериги вече презентират в реклама доброто отношение към купувачите, дошли в магазина.

Нервни сме – предлагат ни „Рескю капките на д-р Бах“. Напълняхме, разредихме посещенията при козметик и самочувствието ни е на границата на замръзването. Затова  козметични кремове с хиалурон услужливо са готови да неутрализират гравитацията на всяко лице.

За да се вдигнат от дивана постковидните дебелаци и „всички, които не казват не мога“ строителни хипермаркети предлагат на промоция мотофреза и градински пръскачки.

За бедните ни дечица забавленията рязко намаляха.

По-големите все пак си „получиха“ моловете. Заедно с тръпката хилещата се група да е предвождана от напъпил единадесетокласник зодия „Козирог“ или „Водолей“.  Впрочем никога досега 18-ти рожден ден на съученик не е предизвиквал толкова бурна радост сред останалите. И разбираема завист.

За малките ученици едно от малкото забавления е да са в клас. Човек не знае какво да си пожелава. На дечурлигата, които най-много искаха да бъдат оставени пред таблета, им се случи. Но вместо играта „PubG“ на екрана на устройството дълги месеци излизаше госпожата със… задачи за правопис.  Животът е проза. Затова имат нужда от нещо инвънземно. Рекламата идва – елате във фентъзи парк с дракони, роботи, дървета, цветове.

COVID-19 не иска да си отива. Да си идат рекламите  – не се и очаква.

Затова нека си пожелаем скоро от телевизора или сайтовете да ни убеждават настоятелно да търсим домашен уют, купувайки си топли домашни чехли.

Чуете ли такава реклама – значи вече сме по плажовете топлес.

И сънят с вируса най-после е свършил!

Прочетено 145 пъти
Сподели
  •